27 august 2011

N-am rabdare, n-am timp sa am rabdare, n-am rabdare sa am rabdare!

Voi cum stati cu rabdarea?
Potrivit Dex-ului: A rabda - A îndura (fără împotrivire și cu resemnare) greutăți, neplăceri fizice sau morale; a suporta.

Analiza pe text:
1. A îndura. 
    - cum iti suna tie verbul asta? ca mie imi suna ca naiba! cand înduri, inseamna ca te seaca la inima, te roade si te macina de te-ndoaie ... dar accepti. taci. inghiti. - NEGATIV


2. Impotrivire.
   - clar nu esti de acord! deci nu face parte din schema ta de principii si e opusul vointei tale. - NEGATIV


3. Resemnare.
   - slabicune! iti accepti conditia, fara a incerca macar, sa schimbi ceva in directia de mers. motto-ul resemnarii: << Nu am ce sa mai fac, asta e!>> . - NEGATIV


4. Greutati.
   - nici nu vreau sa dezvolt! - NEGATIV 


5. Neplaceri fizice sau morale.
  - sado-maso, chin!!  - NEGATIV


6. A suporta.
  - ar fi echivalentul lui a indura. - NEGATIV


Asadar, cum sa pui rabdarea pe lista calitatilor unui om? Cum sa fie rabdarea o virtute? 
A nu se confunda cu calmitatea, caci sunt doua lucuri total diferite. Cand esti calm, esti pentru ca generezi in tine sentimentul de liniste si control, in mod firesc, natural, pe cand rabdarea iti consuma si-ti starneste cele mai tampite sentimente de frustrare, de nervi, de depresie ... off!
Iar expresia "ai rabdare cu el/ea" e irelevanta. Sa astepti un om sa depaseasca anumite praguri pentru a-ti putea fi pe plac la final, tine de toleranta, de autoamagire si de idealizare. Daca acel om iti pune rabdarea la incercare inseamna ca, automat, te supune acestor stari negative, precizate mai sus.
Si ca sa fii rabdator trebuie sa fii superficial, delasator, dezinteresat. Un papa-lapte, punct.


In mod cert, rabdarea nu se afla pe lista mea de trasaturi si aceasta nevoie, aceasta situatie impusa - de a avea rabdare- imi clatina grav zona de confort la nivelul psihicului.

AMR-ul meu ma chinuie tare! E cel mai plictisitor si enervant AMR din istoria mea. 
Bad, bad, bad days!
Partea proasta e ca am devenit nesuferita pentru cei din jur si vocabularul meu e monosilabic :-(( ... 
Si cred ca tocmai am dat startul unei polemici, cu o noua ipoteza: nici nerabdarea nu duce la nimic bun ... omfg!


Am fugit, pa pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu